Tekstiilityön opinnoissa alkoi jakso 'Käsityö- ja teknologiakasvatuksen kysymyksiä'. Työvälineinä aloitusviikonloppuna olivat lyijykynä ja vesivärit. Eivät todellakaan minulle tyypilliset välineet, eikä jotain mitä minä hallitsisin. Mentiin omalta mukavuusalueelta aika kauas.

Mukaan piti ottaa jokin itselle tärkeä pienehkö esine. Minä otin mukaan mummini vanhan kahvikupin, se oli ensimmäinen mikä tuli mieleen. Ja omat esineet piti tietenkin ikuistaa...

piirros-normal.jpg

Työ jatkui parityönä ja uuden tuotteen tuotekehityksenä. Jatkokehitystä en dokumentoinut.

Seuraavaksi tutustuimme optiseen taiteeseen ja kuvan liikkeeseen. Mallikuvina meillä oli käytössä Josef Albersin kuvia. Ja sitten kukasenkin piti luoda oma optaide.

maalaus-normal.jpg

En tehnyt säännöllisen graafista kuvatusta, joka olisi ollut ehkä tyypillisempi minulle.

Enkä minä tietenkään muista, että miksi kutsuttiin sitä, että rajataan kuvasta osa ja tehdään sen pohjalta uusi kuva. Esittävästäkin taiteesta saadaan abstrakti kuva. Tietokoneella on helppo leikitellä. Seuraava kuva voisi olla vaikka tällainen.

maalaus_crop-normal.jpg

Viikonloppu toimi kyllä hyvänä nollauksena arjesta. Oman mukavuusalueen ulkopuolelle astuminen vaati kaiken keskittymisen -eipä ehtinyt murehtia muita murheita.