Ilmottautuahan piti jo, mutta lajivalinta oli vaikeaa...

1. Baarin tanssilattia

Kuka on aloittelija? Välillä tunnen itseni hyvinkin aloittelijaksi, mutta onhan tuota jo tullut aika monenlaista kokeiltua. Aktiivisempaa neulomista on takana kuitenkin vain muutama vuosi.

2. Baletti

Olen neulonut useamman pitsihuivin ja osaan jopa sellaista käyttää. Mutta yleensä ylimääräiset klumeluurit eivät ole tyypillistä minua. Pitsiä en muualla kuin huiveissa osaa käyttää. Kaavioiden lukeminen ei yleensä tuota ongelmaa.

3. Bollywood

Massan mukana mennään. Tosin en luo silmukoita kovinkaan tyypillisesti, mutta sillä ei vielä taideta kuulua bollywoodiin.

4. Broadway

Kirjoneuleita en juurikaan ole tehnyt. Ja muutenkin neuleeni ovat enemmänkin yksivärisiä kuin riemunkirjavia.

5. Disco

Bling bling...apua. En käytä efektilankoja, en. Olen neulonut kaksi pientä pörröistä boleroa Novitan Teddystä, sen lähemmäs discokuningatarta en pääse.

6. Heavy Metal

En ole kokeillut, mutta joskus tekisi mieli kokeilla.

7. HipHop

Ei, kyllä minä ennemminkin teen istuvaa kuin isoa. Olipa se sitten tiedostettua tai tiedostamatonta.

8. Kansantanssi

Jokseenkin vieras laji. Peruspalmikko onnistuu, muusta en lupaa mitään.

9. Koreografi

Tännekö kaikki neulojat tähtäävät? Minusta ei ole purkamaan ja kokeilemaan, purkamaan ja parantamaan. Olen yhdesti yrittänyt yksinkertaisen ohjeen kirjoittamista ja totesin, että se on melkoisen vaikeaa. Silti tämä laji kutkuttelee mielessä aina välillä.

10. Lattarit

Istuvaa sen olla pitää. Mutta hallitsenko tätä lajia kunnolla? Mielestäni en. Tässä lajissa haluan erityisesti kehittyä.

11. Popping&Locking

En osaa. En kertakaikkisesti. Neulon mieluummin mahdollisimman yhtenäisenä.

12 .Quick Step

Osaan alkeet, mutta en vielä hallitse lajia.

13. Robottitanssi

Tämä laji näkyy jossakin määrin kaikessa tekemisessä. Jokin logiikka on oltava, insinööri kun on. Mutta silti en koe sitä niin hallitsevaksi, että se olisi se minun omin lajini.

14. Satubaletti

Väkisinkin neljän pojan äitinä tätä lajia tulee joskus harrastettua. Loppupelissä kuitenkin aika vähän. Ämmi, mummu ja isomummu huolehtivat pääasiassa tämän lajin harjoittamisesta.

15. Street

Minulla on yleensä aina ohje, jonka pohjalta lähden tekemään, mutta lähes poikkeuksetta teen aina jotakin toisin kuin ohjeessa ja yleensä aika paljon. Muutama pitsihuivi on valmistunut ohjeen mukaan, mitä nyt mallikertoja on poikkeava määrä tai lanka on jotain ihan muuta kuin ohjeessa. Ja toki on tullut tehtyä jotain pientä ihan omastakin päästä.

Tähän lajiin minä ilmoittauduin, sillä tämä tuntui lopulta omimmalta.

16. Tango

Edelliseen vedoten, tämä laji ei minulta varmaan luonnistuisi kovinkaan helpolla.

17. Valssi ja Foxtrot

Kyllä minä enemmän olen aloittelija kuin kovinkaan vanha neuloja.

 

Ja nyt jännittää, että mitä lajia pääsen kokeilemaan...