Minun vauva täytti tänään 2 vuotta. Ei enää mikään vauva. Kaikki pitää tehdä perässä, mitä isoveljet edellä. "Atto ossaa", sanoo pieni herra - ja niin yleensä osaakin. Ei ole 'minä ite', vaan 'Atto ossaa'.

1248985489_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Herra ja muumitikkari

Synttäreitä juhlittiin pienellä porukalla ulkona kahvitellen ja sulkapalloa pelaten. Kiitos mukana olleille, mukavaa oli!

**

Samalla sain kuvautettua toukokuun alussa serkkuni häihin ompelemani mekon. Kankaana pellava-viskoosi, kaava muutaman vuoden vanhasta käsityökerhon lehdestä. Minä lisäsin malliin vuoren.

1248985866_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mittasin itseni ennen koon valitsemista, mutta rintuus ja lantio olivat eri kokoa vyötärön kanssa. Tämän seurauksena leikkasin aivan liian suuren mekon, jota jouduin useampaan otteeseen pienentämään. Vieläkin olisi saanut viilata, mutta ihan käypä näinkin. Pidän väristä ja mallista. Jos joskus teen toisen samalla kaavalla, tiedän mitä korjauksia pitää tehdä.

En silittänyt mekko edellisen käytön jäljiltä ja tämäkin kuva on otettu synttärijuhlien lopuksi, joten ryppyisyys näkyy mekossa. Mutta ei se menoa haittaa. Mekko on mukava päällä ja tuntuu omalta.

Häissä minulla oli tämän kaverina jo aiemmin kuvattu bolero. Juhlien jälkeen jouduin korjaamaan helmaa. Milloinkahan opin, ettei liimanauha pidä hameen helmaa, ainakaan minun laittamana... Nyt helma on käännetty pienellä varalla ja tikattu läheltä reunaa. Pysyy ja on siisti, olisi pitänyt tehdä näin jo heti aluksi.