"Haasteesi on KANSANTANSSI. Palmikoiden maailman on järjestelmällistä. Tai
tarkoituksella epäjärjestelmällistä. Nyt apupuikko käyttöön ja vääntämään palmikoita! Helppoja tai monimutkaisia, peruspalmikkoa vai kelttiläisiä
viritelmiä? Sinä päätät! Tai ehkä opettelet palmikon neulomisen ilman
apupuikkoa?!
"

Olen minä joskus ihan oikeasti tanhunnutkin, oikein kansallispuku päällä. Siitä on tosin aikaa, mutta eiköhän tuo polkka vielä sujuisi, jos oikein yrittäisi.

Ensimmäinen ajatus oli, että tämähän oli helppo haaste. Kyllähän minä peruspalmikon taidan. Seuraavaksi silmissä vilisikin jo Tikrun Sylvi, ei enää niin peruspalmikko. Ei, kyllä minä haluan ottaa tämän haasteen oppimisen kannalta, en tehdä vain sellaista, jonka jo osaan. Siinä piilee kuitenkin se vaara, että tulee haukattua liiankin iso pala.

Tällä hetkellä on vahva aavistus, että lopputulos tulee olemaan villatakki minulle itselleni. Minkälaisia palmikoita siinä sitten tulee olemaan, onkin jo toinen juttu. Valmiista ohjeesta vai itse säveltäen? Perinteistä palmikkoa vai jotain hieman uudempaa? Koko takki palmikoiden vai palmikkoa vain 'kuvaksi'? Vai pitäisikö sittenkin tehdä jotain pienempää...?

Minulla on yksi oma palmikkomalli, täysin peruspalmikkoa.