Taannoin näin jossakin blogissa ilmakihartimelle ommellun pussukan ja heti tuli mieleen, että miksen minä ole tuota tajunnut. Työreissuilla olen tunkenut kihartimen aina vaatteiden sekaan, mutta ei se järin hyvä ratkaisu ole. Sitten loppuivat työreissut ja ajatus jäi. Edellisviikonlopun reissulle sitten ompelin pussukan ja harjoittelin jälleen hieman erilaista blokkia.

tilkkupussi2-normal.jpg

Blokit tein tällä ohjeella, mutta sommittelin hieman erilailla ja käytin 2:n tuuman kaitaleita. Minulla toinen yhteenommeltavista raitablokeista oli vihreä, toinen joko pinkki tai oranssi. Vähän tuli leveähkö, mutta voipa laittaa vaikka hiusharjan kaveriksi.

tilkkupussi-normal.jpg

Itse pussi on kasattu tätä ohjetta mukaellen. Tein hieman erilaisen läpän ja tikkaukset tikkasin myös vuorikankaan läpi. Jep, ja neppari vielä puuttuu, joko oranssi tai vaaleanpunainen kam-neppari.

naulakko-normal.jpg

Ja värimaailma on haettu tästä tokaluokkalaisen tekemästä äitienpäivälahjasta. Minä olen saanut näitä jo kaksi, jospa ne joskus päätyisivät vessan seinälle. Onkohan minulla viiden vuoden päästä neljä samanlaista naulakkoa (kun kaikki pojat ovat kakkosluokan käyneet)?