Alkoi heinäkuun alussa. Ensimmäisen viikon poljin ahkerasti, mutta sitten tipahdin kyydistä. Takareidet ja pakaralihakset ovat kieltämättä jumissa ja sen vuoksi selkä on kipeä. Tosin tämä ei ole aiheutunut polkemisesta, eikä ole mikään syy lopettaa polkemista, pihatöiltä vain ei yksinkertaisesti ole jaksanut. Olen siirtynyt venyttelypuolelle.

Ja että mitä minä olen polkenut? No rukkia tietenkin. Kehrääjillä on oma kansainvälinen Tour de Fleece käynnissä Ranskan ympäriajon aikana. En minä muuten olisi tiennyt, että juuri nyt Ranskassa pyöräillään. En kuitenkaan osallistunut kehrääjienkään kierrokseen, kunhan olen ollut hengessä mukana.

Jotain sain kuitenkin aikaiseksi. Tämän säikeen olen kehrännyt jo aika päivät sitten, nyt vasta sain kerrattua. Aluksi en saanut ohutta hahtuvaa pysymään kasassa, mutta kun ymmärsin pistää rukkiin vähän vauhtia, kupesi homma sujumaan. Kertasin navajolla, kertauskierrettä tuli ehkä aavistuksen liikaa, mutta ei onneksi pahasti.

Virolainen hahtuvalanka, 3 -säikeinen (navajo)

80 g / 200 m

Ja sitten kehräsin loppuun tämän säikeen ja kertasin kaksisäikeiseksi. Nyt pääsin ohuen sukkalangan vahvuuteen.

Tuulian kuituklubi, 60% BFL, 20% silk, 20% Firestar

100g / 400 m